Berätta om hur dina framtidsdrömmar ser ut.

Lucka 11 i Berätta om – julkalendern.

Kortsiktigt vill jag bli klar med min utbildning och sedan att kunna försörja mig andra halvan av 2012. På ett sätt känns det mer skrämmande med framtiden nu än när man tog studenten. Då visste jag att jag kunde dra iväg och jobba vart jag ville eller börja plugga. Egentligen kan jag fortfarande det, men jag vill/kan inte hoppa på en treårig universitetsutbildning igen nu. Och framför allt är vi två om allting nu och behovet att bara dra iväg är inte lika stort.

På längre sikt vill jag få ett jobb jag trivs med, gärna starta något eget och kunna styra över hur mycket jag ska jobba. Jag drömmer om hus på landet och om en hund att gå promenader med. Men allt det får vänta ett tag till.

Ååh och att resa till så många platser som möjligt också!

I helgen ska jag söka ett jobb, på tal om den där framtiden efter examen. Känns läskigt och spännande på samma gång.

På lillebrors student, den mest framtids-inspirerande bilden jag hittar nu.

Kommentera

